2014. január 26., vasárnap

A fájdalom versei

Mindig keresgéltem a saját hangom, s az utóbbi hetekben éreztem azt igazán, hogy már nem kell kutatnom a szavakat, mert gyakran egyszerűen ösztönösen jönnek. Kopogtatnak agyam kis ajtaján, és jelzik, hogy ők bizony bejönnének, túl hideg van odakint a hóban.
Lehet vitatni, hogy tehetséges vagyok-e vagy sem, értékes-e amit csinálok vagy sem.
Számomra az a fontos, hogy a versek mindig ott vannak számomra, ha szomorú vagyok és csak sírnék. Miközben kiírom magamból a fájdalmat, úgy érzem tisztán látok, és van arra esélyem, hogy kivergődjem ebből a helyzetből.
Piktor remek múzsa... de azért ezt a pár hónapot lehet, hogy inkább megspóroltam volna.


RAGADD MEG
Ragadd meg a napot,
Csak fond köré karod,
Bárhogy kapál, ne
Engedd soha el.
Ragadd meg mohón,
Csókold forrón,
Érezze meg, te leszel
Neki az az egy.
Ragadd meg a percet,
Mert bármit kapsz,
Nem lesz a tiéd,
Csak ha így marad.
Ragadd meg, hogy
Ne hulljon többé
Az önvád könnye,
Mert ha nem teszed,
Fájni fog örökre.
MONDJÁK
Mondják, hinned kell és remélni,
De mit érsz vele, ha közben
Körötted minden darabjaira
Hullik, alattomos csöndben.
Mit ér neked, ha látod,
Hogy múlik el minden?
Tisztesség, szeretet…
Eltűnik a ködben.

Nem fáj, hogy szívedet
Vad szelek tépázzák,
S könnyeid már csak
Holt arcod mardossák?
Én látom mi vagy, vagy
Voltál ezelőtt…
Ifjú szíved szeretett,
Majd darabokra tört.

Csak egy vagy már, a sok
Megtört lélek közül,
Kiknek a keserűség
Korán a hátukra ült.
S már nem vagy egyéb,
Csak vacak romkupac,
Ha nem leled meg
Kriptádból a kiutat.
MÉG LÁTOM
Látom remegő cseppjeit
A kora őszi estnek,
Mikor megláttalak,
S már nem feledhettelek.

Érzem, hogy dobol szívem,
Az irgalmatlan
Várom, mikor csendesül
Le, bírhatatlan.

Ajkamon ajkad híd,
Szívemtől szívedig,
Ölelő karodban
Időmnek vége sincs.

Nyeldeklem könnyeim,
Senki se láthassa;
Szívem reped, szakad
Mégis rajtad kacag.

Te könnyen feledsz, mert
A döntés a tiéd,
Könnyed nem pazarlod,
Ily kis semmiségért.

Eltemeted magadba
Ha fáj, azt is, ha éget,
Nem tűröd, ha valaki
Szeretni akar téged.

Agyadat nem süti
Nyársán a bánat,
Kezedet nem köti
Béklyó, nem fájhat.

Görcsbe fagyott karom
Mégis téged kutat,
Szívünk lassan fárad,
S nem lel újra utat.

Tiszta kövön járunk,
Óvatosan lépünk,
Csak a régi szennybe
Nehogy belelépjünk!

Hiába hiányzol,
S hiába könnyezem,
Te sosem változol
Mert ez így jó neked.
25
Föl-fölkapó förgeteg
Karodban álmodnék förtelem
Gyönyöre táncol lelkemen
Ártatlan lépked velem
Testetlen
Remegek bele tehetetlen
Nyújtanám míg engedhetem
Hadd menjen szaladjon
Velem ne maradjon
Fájdalomba bele ne szakadjon
Lelkembe érzelmesen marjon
Mit bánom míg hagyhatom
Engem ölel erős karja
Engem kutat puha ajka
Balga ésszel őt kívánom
Lankadt szívvel őt imádom
Ernyedt kézzel őt markolom
Ködös, sápadt hajnalokon
Míg majd egyszer azt mondhatom
Én már ezt így nem akarom
Hozzá én már nem tartozom.
KESERGŐ
Felhúzott térddel ülök
A szélben, s engedem
Hadd seperje, hordja
Fájdalmamat rakja tova.
Merengve nézem a kopár
Téli szépet, s latolom, hová
Lett a régmúlt dicsősége.
Mikor enyém volt, mit
Akarnom sem kellett,
Mert ma már azt sem
Adják, amiért fél
Karomat is odaadnám.
MIÉRT
Csókja még égeti
Ajkam, s nem tudom,
Mi volt, hogy bűntudat
Tartotta mellettem, vagy
Tiszta szíve bánja,
Hogy lelkem apró sebeit
Szándékkal marja, vagy
Óvatlan kapirgálja
Miért ilyen vak, ajka
Mért oly konokul szótlan
Dühöm miért szítja fel,
Újra meg újra, mért
Hallgat, ha nem kell,
Majd miért kavar fel
Újra, s ezerszer?
VANNAK
Vannak, kik epednek
Mások már felednek.
Lehet, majd megvetnek
Csendben már temetnek,
De ne bánj semmit, míg
Vannak, kik szeretnek.
FALTÓL FALIG
Faltól falig szőnyeg, mindent jól eltakar
De a réseken a múlt, mint szürke por
Száll alá, s mérgez lassan, a felszín alól
Nem szólok róla, ha fullaszt is, sepregetem
Tovább
Én mégis szeretném, ha olyan barátok
Volnánk, akik a tiszta lapot nem söprésre
Pazarolják.
HULLÁMVASÚT
Sikongva repített a hullámvasút,
Hajamba a szél kapkodott, így
Teltek minálunk az imbolygó hétköznapok.
Lelkem szárnyalt, de a csúcson
Hirtelen mélybe zuhant,
A hullámok túloldalán
Megpihent unottan.

Pilláim lezártam, ne
Várja senki sem, hogy
Én leszek az, ki mindent
Kibír, s bármit elvisel.

Az emberek virággal kísérnek,
Majd puha földbe tesznek,
Koszorúkkal fednek, már
Könnyeik peregnek.
Üvöltném arcukba még,
Sokszor, s ezerszer;
Hiába temettek bolondok,
Amíg még nem vagyok halott!

2 megjegyzés:

  1. A 'Ragadd meg' és a 'Vannak' nekem különösen tetszett. Köszi, hogy feltetted.
    Hogy értelmes-e amit csinálsz?
    Ha örömöd leled benne, akkor máris értelmét veszti a kérdés, a vonzás törvénye alapján pedig előbb, vagy utóbb eljutnak soraid azokhoz, kiknek szükségük van rá...
    Wilk

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha tetszett! :) És köszönöm, hogy elolvastad őket.

      Törlés