2015. február 11., szerda

Homokvár

Gyerek vagyok örök, mindig játszom
Ahogy homokom hordja a szél, én 
Ugyan mit bánom. Mit bánom én, míg 
Váram tornyában csak te vagy, meg én; 
Te, a hős legény. Akkor hadd fújjon 
Az a kerge szél! Semmi sem rémít 
Míg velem vagy, s vigyázod lelkem.

Száz ellenség közt is arany szívét
Látom, ő az enyém, én az övé 
Hogy így alakult nem bánom. Karja
Erős, zászlóm hajtja, s repülök 
Ha látom, mert szívem mindig hozzá 
Csakis hozzá hajtja.

Szív rebbenj, halkan dobbanj, ahogy a 
Torony halkan megroppan, kavicsok 
Zuhannak a magasból, kikezdi 
A szél, a messzi távolból. Visít, 
Majd kacagás hallatszik, miként egy 
Láb tiporja földbe a homokból 
Épült bástyát. Lovagom érkezik, 
Vadak élén jár már, könnyben úszó 
Szemek, ez minden mi rá vár. Szól, s 
Már mondja is, a maga igazát: 
– Szép vagy úrnőm, ó szebb, még a 
Napnál, de csak szemeimet 
Bírod, szívem nem kötheti 
Általad örökké rablánc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése